loading...
سایت کاریابی
کاریاب بازدید : 45 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن احدی معاون آموزشی دانشگاه آزاد در شصت و دومین اجلاس شورای مركزی این دانشگاه با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت جلب رضایت دانشجویان و اولیاء آنها، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه و با عنایت به اهمیت استمرار تفویض اختیارات كمیسیون موارد خاص و خارج شدن كامل از خدمات رسانی متمركز در سازمان مركزی دانشگاه معاونت آموزش دانشگاه آزاد با توجه به گستردگی رو به افزایش امور آموزشی و نیاز به بازنگری نظم دهی و افزایش واگذاری اختیارات به مناطق اقدام به تدوین بخشنامه‌ای كرده است.

 

وی گفت: بخشنامه تدوین شده با دقت و با توجه به مشكلات دانشجویان و واحدهای دانشگاهی در ارائه خدمات با كمترین زمان ممكن به منظور تمركز زدایی هر چه بیشتر از حوزه معاونت آموزشی سازمان مركزی صادر شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد ادامه داد: اعتماد به عملكرد معاونین آموزشی واحدهای دانشگاهی، تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع، حضور آرای عادلانه از سوی اعضای كمیسیون در مناطق و واحدهای دانشگاهی برای حل مشكلات آموزشی مشابه، صرفه جویی در وقت و هزینه‌های تحصیلی دانشجویان و كاهش مراجعات به سازمان مركزی دانشگاه از طرف كشور از مزیت‌های این بخشنامه است.
*تدوین اطلس جامع آموزشی دانشگاه آزاد برای اولین‌بار
وی با اشاره به تدوین اطلس جامع آموزشی دانشگاه‌ برای اولین‌بار اظهار داشت: معاونت آموزشی دانشگاه در حال تهیه و تدوین اطلس جامع آموزش عالی در دانشگاه آزاد است؛ این اطلس حداكثر طی 5 ماه آینده به اتمام می‌رسد.

احدی درباره رئوس مطالب این اطلس، گفت: ارائه تاریخچه و معرفی دانشگاه آزاد از بدو تاسیس تاكنون معرفی رشته‌های دائر در گروه‌های پزشكی، فنی و مهندسی، علوم پایه، كشاورزی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در مقاطع كاردانی، كارشناسی ناپیوسته، كارشناسی پیوسته، كارشناسی ارشد، دكترای حرفه‌ای و دكترای تخصصی از روئس این اطلس است.
وی ادامه داد: ارائه اطلاعات آماری دانشجویان از قبیل آمار تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در گروه‌ها مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی در مناطق شانزده گانه دانشگاه آزاد و ارائه آئین نامه‌های آموزشی دوره‌های كاردانی و كارشناسی، كارشناسی ارشاد و دكتری تخصصی گروه‌های غیر پزشكی و پزشكی در اطلس جامع آموزشی دانشگاه‌ آزاد قرار دارد.
وی گفت: با مطالعه و بررسی‌های تخصصی و در نظر گرفتن شرح وظایف دفتر سنجش و نظارت و عملكرد این دفتر از ابتدای تشكیل تاكنون و با توجه به گستردگی واحدهای دانشگاهی و در جهت ارتقاء كیفی و نظارت دقیق‌تر و عملكرد آموزش واحدها نام دفتر سنجش و نظارت به دفتر نظارت و ارزیابی آموزشی تغییر یافت تا این دفتر بتواند ضمن راهنمایی همكاران حوزه آموزش به وظیفه نظارت خود نیز دقیق‌تر و بهتر از گذشته عمل كند.
معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان اینكه برای تخصصی كردن نظارت و ارزیابی واحدها و مراكز آموزشی و استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشگاه مقرر شده است از مناطق شانزده‌گانه دانشگاه و در تمام گروه‌های آموزشی علوم پایه فنی مهندسی، كشاورزی، علوم پزشكی، علوم انسانی، هنر و معماری، مجموعا 240 نفر عضو هیئت علمی از كل كشور به حوزه این معاونت معرفی شوند، افزود: این نیروها برای گذراندن دوره‌های تخصصی به دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی معرفی می‌شوند پس از پایان و گذارندن دوره‌های تخصصی در نظر گرفته و اخذ مدارك لازم از این پس دفتر نظارت و ارزیابی با استفاده از تمام پتانسیل‌های دانشگاه نسبت به نظارت و ارزیابی تخصصی واحدها و مراكز آموزشی اقدام می‌كند.

وی گفت: با توجه به صدور بخشنامه‌ تفویض اختیار برای مناطق شانزده‌‌گانه‌ای واحدهای جامع بسیار بزرگ و اولین‌بار برای واحدهای بزرگ لزوم نظارت بر عملكرد، صدور آراء كمیسیون‌های موارد خاص بیش از گذشته مد نظر است و دفتر نظارت و ارزیابی از این پس نسبت به نظارت بر عملكرد كمیسیون مواضع خواص اقدام می‌كند.
معاون آموزشی واحد دانشگاه آزاد با اشاره به آمار مربوط به گسترش رشته‌های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد گفت: از اول مرداد تا 25 آبان در مقاطع كاردانی پیوسته 296 پرونده، كاردانی ناپیوسته 187 پرونده، كارشناسی پیوسته 209 پرونده، كارشناسی ناپیوسته‌441 پرونده، كارشناسی ارشد 341 پرونده و دكترای تخصصی 37 پرونده و در مجموع هزار و 511 پرونده به دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال شده است.
وی گفت: از اول مرداد تا 25 آبان 2 هزار و 514 پرونده كارشناسی ارشد در كمیسیون موارد خاص بررسی شد، همچنین 165 مورد تغییر رشته مورد بررسی قرار گرفت.
احدی گفت: بررسی 78 پرونده دانشجویان خارج از كشور در شورای پذیرش دانشگاه، بررسی 2 هزار و 154 پرونده كاردانی، كارشناسی ناپیوسته و كارشناسی پیوسته در كمیسیون موارد خاص از اول مرداد تا 25 آبان است.

وی درباره آمار جذب اعضای هیئت علمی در 6 ماه اول سال 89 گفت: 183 نفر با مدرك تحصیلی دكتری، 609 مربی طی 6 ماه اول سال 89 جذب هیئت علمی مراكز دانشگاه‌ها آزاد شدند، همچنین طی این 6 ماه 370 نفر بورسیه و 328نفر بورسیه خارج از كشور در دانشگاه آزاد پذیرش شدند.

وی درباره آمار كلی استخدام اعضای هیئت علمی و بورسیه طی 6 ماه اول سال 89 در دانشگاه آزاد گفت: هزار و 276 نفر هیئت علمی و بورسیه طی 6 ماه اول سال 89 جذب دانشگاه آزاد شدند.
وی با اشاره به اینكه 264 نفر طی 6 ماه اول سال 89 از مربی به استادیار ارتقاء یافتند، گفت: همچنین 32 نفر از مرتبه استادیار به دانشیار و دانشگاه به استاد ارتقاء یافته‌اند.

   

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما فقط به موضوع کار و کاریابی بپردازیم یا مطالب متنوع ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 288
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 186
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 285
  • بازدید ماه : 482
  • بازدید سال : 2,205
  • بازدید کلی : 34,755